Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

mandag 28. februar 2011

Fiskekakematpakke

Ny uke er igang og vinterferien er over for Junior. Ikke det at han hadde så mye ferie forige uke, for tiden ble spist opp i ishallen med hockeyskole. Slik tilbringes i grunnen de fleste skoleferiene her. Men et godt avbrekk fra skolebenken har det jo likevel vært for han, og selv er han meget fornøyd med uken. Mor har imidlertid ikke hatt fri fra matpakkelaginga, siden den unge håpefulle måtte ha med seg mat på hockyen. Og nå fortsetter vi med litt "lurt i matpakka":


Både han og hans lillesøster har i dag med seg mat som er kjapt å lage til; kokt ris med grønnsaker og fiskekaker (stukket ut med pepperkakeformer, og tegnet på med "mattusj").

Ha en flotters dag!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Lager du like flott mat til deg selv?

Hilde sa...

Nope! Nå er jeg i permisjon, så da blir det jo ingen matpakker på meg selv, men ellers har det nok en tendens til å bli litt enklere varianter. Men jeg slår til med litt salat iblant :o) Har som mål når jeg er tilbake i jobb igjen, å lage litt mer fristende mat til mor også. Litt deiligere å dra frem matboksen da :o)

Silje sa...

Mattusj faktisk. Du er jo bare utrolig ;o)
Klem Silje

Hilde sa...

Koselig å høre fra deg, Silje. Første gang jeg brukte en sånn tusj, trodde ungene at jeg hadde tegna på maten med vanlig tusj... og det var jo litt rart! Men det er jo mye morsomt å få tak i :o)

Anonym sa...

Jeg synes du skal skjemme deg selv bort litt oftere, du kan jo ikke vente til du skal jobbe igjen med å lage fristende mat til deg selv!

Har du juicemaskin? Det bør du skaffe deg om du ikke allerede har det.

Hilde sa...

Joda, jeg lager jo iblant litt god lunsj til meg selv nå. Jeg svarte vel mer i forhold til matpakkelunsj, og det blir det jo ikke akkurat nå siden jeg er hjemmeværende :o)

Her går det mest i smoothie, men juicemaskin er sikkert ikke så verst :o)

Maichen sa...

Inspirert av deg og matpakkebloggen har jeg fått i hus matbokser med flere rom, og skal teste dem for første gang i morgen :) Spent på om det meste kommer i retur, men får bare prøve til det faller i smak :)