Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

søndag 6. februar 2011

Disco og buksevalg

Tidligere denne uken var Junior på disco med klassen. Og i den forbindelse måtte vi jo selvfølgelig ha en diskusjon om "couturen" hans. Jeg har noen motforestillinger mot å møte opp iført joggebukse, så jeg var så frimodig å finne frem jeans og en kul genser, men Junior steila. "Det går jo ikke an å løpe i olabukse!" Litt kjekt prøvde jeg meg på noe slikt som; "Du skal vel ikke løpe når du er på disco. Da skal du jo danse." Døhh... Her ble det reaksjon, gitt! "Jeg skal da vel ikke danse i TRE timer!!!"
Men Junior vil jo gjerne se litt presentabel ut i enkelte settinger, og siden ingen av de kule joggebuksene var reine, gikk han noe motvillig med på å ta på olabuksa mor hadde funnet frem - dog med en annen genser. (Mor kunne jo ikke få viljen sin på hele antrekket!)
Gutten dro, og kom hjem igjen tre timer senere - godt fornøyd med kvelden. Og han kunne stolt fortelle at han kom på delt 1.plass i Limbo-konkurransen. Hadde han bare hatt joggebukse på, så hadde han klart mer... Der fikk jeg den! Jada, jeg skjønte undertonen i den; det er MIN skyld at han ikke ble vinner av konkurrasnsen ene og alene!

I går kveld så vi på en hip-hop-film, og mot slutten kom det fra Junior: "Ser du at alle har på joggebukse..." Ingen uttalte anklagelser, men jeg fikk med meg undertonen denne gangen også... Not to rub it in asså!

Ha en strålende søndag - med eller uten joggebukse!

1 kommentar:

Frihet sa...

He he he.
Jo joggebukse er tingen, mellomste her nekter å ha på noe annet........

Fin søndag til dere!