Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

onsdag 2. februar 2011

Flere matpakker

Jeg er definitivt ikke noe A-menneske - det er forsåvidt ingen i vår familie. Jeg spretter ikke opp om morgenen for å ta fatt på dagens utfordringer. Nei, når jeg MÅ stå opp, så sleper jeg meg rundt til jeg etter hvert får "start på kroppen og hodet". Og nå når jeg er i permisjonsmodus, og sjelden har det travelt om morgenen, går det litt i sirup. Derfor har jeg gjort det til en vane å lage til ungenes matpakker kvelden før. Kreativiteten og pågangsmotet er ikke på sitt beste kl 07. Så for å lage litt mer spennende matpakker, må kvelden taes i bruk. Noen ganger er det fort gjort, mens andre dager tar det litt mer tid. Det kommer litt an på hva vi har. Jeg planlegger noen middager slik at vi får endel rester, og da er det enkelt å putte i matboksen. Noe har jeg liggende klar i fryseren, som f.eks. minipizzaer og matmuffins. De tiner fort, og er klare til lunsj. Disse små boksene med havregryn i ,som man bare kan tilsette vann og la stå litt til det er blitt til havregrøt, er ungene også glade i. Fruktspyd eller spyd med pølsebiter, kjøttboller, ostebiter og cherrytomater er en siker vinner. (Mat på spyd er forresten sjørøvermat, og DET er jo viktig å vite!)

Prinsessa kom forresten hjem i går, og kunne fornøyd fortelle at hun hadde hatt med seg den beste matpakken i hele barnehagen, og hun hadde spist opp alt sammen på én gang! Ei mett og fornøyd prinsesse gjør mammahjertet glad :o)

Dagens lunsj:
Sander har med seg tortillalefser med ost, skinke og babeque-saus,
skinkesalat, banan og en liten fiskepudding-bamse :o)
(Denne matboksen er forresten helt super, i skikkelig Bento-ånd.)


Andrea har med seg en brødskive, banan, liten boks med biter av ost og skinke,
liten rosineske, to biter fiskepudding a la Hello Kitty og kakao,
siden hun skal på skøytebanen.

Nærbilde av fiskepuddingen :o)

7 kommentarer:

Frihet sa...

Oj oj hvilke matpakker, her får mine stakkars barn skive med smør og skinke...........

Takk for hulsen hos meg!! Stas!!

Legger meg til her jeg, så kan vi følge hverandre!!

Ha en søt dag!

Hilde sa...

Så koselig!
Du lager så mye fint, så det er inspirerende å følge med hos deg :o)

Birgitta sa...

Fin blogg du har!
Kan jeg spørre hvor du har kjøpt den fine lilla matboksen?

Hilde sa...

Tusen takk, Birgitta! Matboksen har jeg bestilt fra en utenlandsk nettbutikk som heter CasaBento. Nettsiden er: http://casabento.com/cart/

Har gode erfaringer med å bestille derfra, og varene kommer raskt i posten :o) Masse fint og morsomt der inne. Har sett meg ut endel ting jeg skal bestille der nå.

Elisabeth, innerst i veien sa...

Takk for gode tips. Her lages også matboksen kvelden i forveien, jeg er definitivt ingen sangful kl 07. ☺

Anonym sa...

Hei Hilde! Jeg har ingen blogg, men er stadig på utkikk efter matpakketips, så da fant jeg frem til din fine blogg da vettu :). Ser at du har handlet på casa bento! Jeg har en laaaang liste med ting jeg önsker meg fra dem, MEN har aldrig turt å bestille fordi jeg har så dårlig erfaring med höy toll og moms når jeg har kjöpt ting fra utlandet :(. Hva for erfaring har du med bento??? Klem fra Jonie

Hilde sa...

Hei Jonie. Så hyggelig du er innom her :o)
Jeg har gode erfaringer fra Casa Bento. Jeg har betalt med Visa med en gang når jeg har bestilt, - det beløpet som kommer opp, inkludert porto. That's it. Jeg var litt usikker på om jeg kom til å få hentelapp fra posten med tollkostnader, men pakkene kom rett i egen postkasse, uten ekstra kostnader. Så det har vært veldig enkelt og greit. Rask leveringstid også :o)
Jeg har lenge tenkt jeg skulle bestille mer derfra, men stadig glemt det bort. Nå må jeg få gjort det! Det er så masse morsomme ting der inne :o)
Ha en flott dag!