Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

mandag 21. februar 2011

Hello Kitty-lue og sokker

Jeg klapper meg selv så mye på skulderen nå at det nesten gjør litt vondt... Men så er jeg fornøyd med meg selv, for endelig har jeg klart å gjøre noe utelukkende ved bruk av restegarn! Garnlageret er enormt, - så stort at det har havnet på loftet, og der blir det sjeldent hentet noe fra (kanskje ikke det lureste når man prøver å minske mengden...). Men så hadde jeg litt garnrester liggende i stua, og tenk - jeg har klart å bruke av det! Applaus! Et ørlite poeng nærmere målet mitt om å gjøre ferdig hobbyprosjekter og bruke materiell som allerede befinner seg i huset. Jeg feila nemlig allerede dagen etter at jeg satte meg dette målet... Da kjøpte jeg inn garn til Mariuskjolen, som jeg har skrevet om tidligere. Det er jo så gøy å begynne på noe nytt! Men nå har jeg funnet frem et par ufo'er (= uferdige objekter, hvis du ikke visste det) som jeg satser på å gjøre ferdig. Du og du, så flink jeg er! :o) (Ok, kjenner det ble litt vel mye selvskryt her nå...)

Idèen til Hello Kitty lua har jeg hentet herfra, men jeg gjorde endel endringer slik at det passet til den typen garn jeg hadde. Syns den ble søt, jeg.
Og så fikk jeg laget ferdig sokkene i samme garn som det rosa på lua. Garnet er rester etter et babyteppe jeg strikket til minstesnupp like før hun ble født. Og nå er det ikke mer igjen av det garnet - hurra!



3 kommentarer:

Renathe sa...

Så fin den ble! :) Hvordan oppskrift og garn har du brukt på sokkene? Akkurat slike jeg ser etter :)

Hilde sa...

Hei Renathe. Jeg husker ikke helt hva jeg brukte, og siden jeg ikke er hjemme nå, får jeg ikke sjekket det opp. Men når jeg kommer hjem om noen dager, kan jeg finne det ut, hvis du vil :o)

Ann-Kristin sa...

Eg har nett strikka den til jenta vår; innlegget for i dag er med bileter av hua:) Takk for flott oppskrift!!