Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

onsdag 16. februar 2011

Mariuskjole

Nå har jo Mariusmønsteret blitt in igjen, og trendy som vi er, må vi jo følge moten ;o) Mariusbodyene og -kjolene fra UglyCC er kjempefine, men de er i bomull. Jeg ville ha kjole i ull til lillesnupp, så da var det bare å ta strikkepinnene fatt. Jeg regnet med det fantes mønster på mange forskjellige plagg, men selvfølgelig ikke kjolemønster... Så da endte det med at jeg fant et mønster på en body som utgangspunkt, og så endret jeg det til kjole. Ble ganske fornøyd, men jeg kunne med fordel strikket den i en større størrelse. Kjolen passer akkurat nå, så da er det godt vinteren med ullklær ikke har så lang tid igjen (forhåpentligvis...).

Mariuskjole strikket i Lanett
Søta mi i kjolen
Nå passet det jo utrolig godt at Strikkere har mariusmønsteret som utfordring for tiden, og dermed kaster jeg meg på og deltar i utfordringen med denne kjolen.



13 kommentarer:

Maichen sa...

NYYYDELIG!!!!
Sondra har vokst fra mariusdressen han fikk av "mor" så jeg tror jeg må bestille en til en! Elsker det mønsteret! Så utrolig flink du er!!

Pia sa...

Herlig! Har sett sånne fra Ugly CC, men denne var jo super! Skjønn modell:)

Hilde sa...

Takk-takk! Litt morsomt at sånne gamle mønstre blir populære igjen. Tror nok jeg skal strikke en til i større størrelse som kan brukes neste år. Det er jo så deilig med ull, og samtidig være litt jentete med kjole :o)

Frihet sa...

Wow wow så flott!!!!
Rett og slett knall fin!!

Cecilie sa...

Åh, så nydelig den kjolen var, på ei nydelig jente:-) Like veldig godt mariusmønsteret.

Anette/Hobbypuffen sa...

Den var helskjønn!!!

Miriam sa...

Takk for at du deltar i utfordringen på Strikkere!
Kjempefin kjole, og søt lita jente :)

StrikkeDolla sa...

fantastisk pen!!
jeg må virkelig få meg en jente en gang! :-D

Hilde sa...

Hjertelig takk, dere :o)))

maria.finnanger sa...

ååå, så stor hun har blitt!!

Anonym sa...

helt fantastisk.. finnes det strikkeoppskrift til denne?

Hilde sa...

Takk! Nei, det gjør nok ikke det. Det finnes oppskrift til tunika og selekjole med Mariusmønster, men ikke til denne varianten.
Jeg fant oppskrift på body med Mariusmønster (mulig det var et Dale-mønster, husker ikke helt... Og finne ikke mønsterheftet akkurat nå...). Jeg begynte nederst på kjolen og målte meg opp hvor mange masker jeg skulle ha. Strikket først et belegg som jeg senere sydde fast på innsiden av skørtekanten. Så brukte jeg noe av mønsteret fra bodyen på mønsterborden nede på kjolen. Deretter var det langt med bare rødt, hvor jeg samtidig felte masker gjevn og trutt. Da jeg var kommet til litt over magehøyde, hadde jeg samme maskeantall som samme sted på bodyen. Deretter fulgte jeg bodymønsteret videre.

Jeg har planer om å strikke en ny kjole, så jeg trenger å huske hvordan jeg strikket den første, kjenner jeg ;o)

interiørarkitekten sa...

Så flink du er :) Vakker både kjolen og jenten!