Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

lørdag 26. februar 2011

Strikkepinneetuier

Symaskinen står fremme, og da er det bare å sy i vei når jeg har muligheten. Før hadde vi et eget hobbyrom, men da minstesnuppa meldte sin ankomst, måtte hobbyrommet vike for soverom til henne (selv om hun ikke har begynt å bruke det selv enda). Det er litt tungvindt å rydde frem og tilbake, så da blir maskinen gjerne stående i stua noen dager... Og da er det bare å tråkke på gassen og kjøre i vei :o)

Jeg irriterer meg over maaange strikkepinner og ikke noe system på dem. Men så kom jeg over et lurt strikkepinneetui hos handmade Vibeke (denne madammen lager forresten mange flotte ting, så det er verdt å sjekke ut bloggen hennes). Nå fikk jeg litt mer oversikt over pinnene, og det er så mye enklere å finne frem det jeg trenger. Jeg har sydd et for strømpepinner, et for rundpinner og et for de laaange pinnene. Mulig jeg må sy et til for strømpepinner, for det ligger maaange pinner rundt om sammen med de uferdige strikkeprosjektene mine. Jeg kunne nok startet et strikkepinneutsalg også... Sånn går det når man ikke har system og ikke husker hvilke størrelser man har, og dermed stadig vekk kjøper nye... Men nå blir det ordning på sakene!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg hadde egentlig tenkt meg en tur ut for å kjøpe strømpepinner i 3,5 men ser at jeg bare kan ta turen over til naboen.
Utrolig produktiv du er for tiden. Imponerende.

Hilde sa...

Hei Anonym-Hanne! Bare kom og lån, du. Her er det orden i sakene! :o)

Vibeke sa...

Så flotte de ble! Og takk for link og hyggelige ord :) Sånt blir man glad av! Ønsker deg en flott søndagskveld :)