Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

søndag 10. april 2011

Bursdagsgavetips

Prinsessa hadde barnebursdag i går. Den gikk forøvrig bra, til tross for mors elendige form. To paracet, nesespray og en stor dose positivitet gjorde sitt til at mor holdt ut til hun kom hjem til sofaen igjen. Gjett om jeg er glad for at vi for en gangs skyld holdt selskapet et annet sted enn hjemme, og slapp mange forberedelser og ikke minst ryddingen etterpå!

Det jeg ville dele med dere, er en kjempeide til bursdagsgave til et vårbarn. Jeg skal selvfølgelig ikke ta æren av ideen, den går til Prinsesse-venninnens foreldre.






I pakken lå det et lite minidrivhus, en liten pose jord, hagehansker (råååsa selvfølgelig!) og to poser med frø (tomat og solsikke, enkle planter å få til). Fantastisk ide! Planting er gøy for ungene :o) Det er så godt med noen gaver som gir ungene (og foreldre) noe gøy å gjøre, men som ikke er leker eller tv-spill. De har gjerne "litt" av det fra før av... Det er for all del kjærkomne gaver også, men godt med variasjon :o)

Har du et spesielt gavetips som er litt utenom det vanlige?

11 kommentarer:

Vibeke sa...

Gratulerer med dagen til jenta di :) Og for en flott gave! Moro :) Og takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Marked på Blå er hver søndag hele året, og det anbefales virkelig en tur innom. Du kan jo kikke på siden deres her: http://sondagsmarkedet.blogspot.com/

Ønsker deg en flott søndag!

Elisabeth, innerst i veien sa...

En super gave! Det er akkurat sånne gaver man husker også.

Pia sa...

Ah, det var en lur gave! Jeg la også ut et bursdagsgavetipsinnlegg i dag, men mer med kjedelige gaver...

Bente sa...

Det var supperlurt. synd ikke jeg kjenner noen vårbarn! (enda). Det er ventet et stort babyrush i nærmeste fremtid, så denne skal jeg lagte bakerst i hardisken min!:o)

Ann-Kristin sa...

Vi ønska oss noko liknande til guten vår sin bursdag, men fikk det ikkje - så da har vi handla det inn sjølve. Kjempekjekk aktivitet!!

Osloskånskan sa...

Kjempefin gave! Mår du lite bättre?

Hilde sa...

Vibeke: Jeg må nok ta turen på marked en gang, ja :o)
Osloskånskan: Formen er heldigvis oppadstigende. Jeg aner et lys i tunellen :o)

Anonym sa...

så smart tips;-) og fin blog du har:-) og urtolig nydelig bakgrunn..hvor har du funnet den??

hilsen Randi;-)

Rggjestad@hotmail.com

Marianne sa...

Da vet jeg hva vår 11- årige prinsesse skal få om 3 uker! Takk for tipset!!

Anonym sa...

Jeg stod faktisk forleden og skravlet med en mamma som hadde sendt med dette i bursdagsgave. Syntes det var kjempesmart! Vi koser oss med dette selv, og sjekker spirene hver dag. På plantasjen har de utrolig mye fint i ferdige sett tiltenkt barn, fra Jamie Oliver. De heter Grow Your Own. -Anbefales!

Line Marit sa...

Kjempelurt!