Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

lørdag 9. april 2011

Prinsesse-joggedress

Da jeg var hjemme hos mamma for litt siden, lånte jeg hennes symaskiner og sydde opp endel klær til babybrikken, som jeg skrev om her. Litt småting gjensto til jeg kom hjem, siden jeg blant annet manglet symerker.
Nå er dette settet ferdigstilt. Mønster fra Ottobre Design, alle stoffer fra Stoff og Stil. Ottobre har forresten veldig mange fine mønster :o)







De applikerte bokstavene kunne blitt finere. Jeg manglet flisofix, og det trengs når man skal applikere med stretch-stoffer. Ikke er jeg noen verdensmester i å applikere heller, men det ble da greit likevel :o)

Snuppa bruker normalt str 68/74 i bukser, og den første Ottobre-buksa sydde jeg i str 80. Den kunne hun svømme i. Så sydde jeg en i str 74 - aaaltfor stor, den også. Men denne i str 68 passet perfekt. Så Ottobre sine mønster er nok litt større en ferdigklærne man kjøper i butikkene. Kjekt å vite :o)

3 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Dette var kjempe fint! :O)

Frihet sa...

Så fint sett og nydelig jente!!

Maichen sa...

Kjempeflotte klær, Hilde!!

Fremdeles veldig imponert over st du syr bodyer! KJEMPEFINE!