Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

tirsdag 12. april 2011

Tommelen ned for gretne gamle gubber

Obs! Advarsel: Fare for kun én parts meninger. Men hey, det er MIN blogg = mine skriblerier fra MITT hode...

Når jeg hisser meg opp over noe, kan det tenkes at jeg har en ørliten tendens til å "bli der oppe" litt lenge. (Til orientering er jeg der oppe nå.) Den store snakkisen her i boligfeltet nå, er trampoliner. Er vi for eller imot trampoliner? Selv er vi heldig med husplassering, slik at vi hverken plager eller blir plaget av andre i forhold til nevnte snakkis.
Det jeg synes er mest synd, er at det skal være så vanskelig å være høflig og imøtekommende mot naboer og sammen finne en løsning. Hvilke signaler sender det til ungene - altså trampolinebrukerne? Et boligfelt med mange store rekkehus er et yndet sted for barnefamilier. Det er ikke plassen å bo hvis man vil ha fred og ro rundt stua si. Men selvfølgelig skal Bråkebøttefamiliene vise hensyn til dem rundt seg. Alle må gi og ta.

Surpompene som vil sitte på terassen heeele sommeren, fra morgen til kveld, og nippe vin og nyte sol og blomster og stillhet, må gjerne drikke all den vinen de vil, og sol og blomster er vi også glade for, men konstant stillhet - nei, det får de ikke i et slikt boligfelt. De vil heller forby trampoliner på hele feltet. Jeg mistenker dem for å ville forby skrikerunger også, det kommer sikkert på neste årsmøte.

Jeg har et motforslag som JEG gjerne vil ha inn i forskriftene; Forbud mot Gretne Gamle Gubber!


De gjør jammen sitt til å forsure livet til sine naboer. Ganske plagsomme er de!

* * *

PS!
Å google etter bilder er imidlertid en litt morsom opplevelse. Når man har litt rare søkeord, er det utrolig mye merkelig som kommer opp, og som man først ikke helt ser sammenhengen med søkeordet. Som når jeg søkte "gretne gamle gubber" og får opp dette bildet:

Han var ikke særlig gretten her, og jeg tror ikke han er det uten pokalen heller.
(Bildet er hentet fra Budstikka)

7 kommentarer:

Frihet sa...

He he he nei han siste virket ikke gretten ;)
Her har vi trampoline i hagen og ungene er ute og hyler både tidlig og sent. (men vi bor i enebolig med diger hage) Men enig med deg, i et boligfelt er det masse barn og barn bråker, rett og slett!!!

Stikk innom meg og gjett ;)

Fin dag!!!

Cecilie sa...

Eg er enig med deg, lag forbud mot gretne gamle gubba. Vart faktisk litt irritert når eg las innlegget ditt, e det faktisk nokon som heilt seriøst vil forby trampoliner??? Noko så frekt. Nei veit du ka, då får dei flytte til en barnefri plass, for barn bør og skal ha lov til å utfolde seg og leike med gledens lyst. E no mi meining. FOr alldel trenge jo ikkje stare å hoppe å hyle kl 6 en søndags morgen, men ellers så klart.

Maichen sa...

Ikke noe særlig med naboer som ikke tåler et levende nabolag! Du kan jo oppfordre dem til å vurdere en seniorbolig, om de ønsker et lit slappere nabolag? ;)

Ønsker deg en fin-fin onsdag :)

Hilde sa...

Det kommer vel en tid hvor noen bør innse at det er på tide å bytte bolig...
Men for all del, vi har masse hyggelige naboer her, mest det. Bare synd noen skal ødelegge for andre. Godt det ikke er vi som bor nærmest surpompene :o)

Kort og Søm sa...

Seniorboliger hørtes ut som om en god ide for de som vil ha stilhet til vinen sin...(*ler*...kom akurat hjem fra min farmor som bor et sånt sted...meget stille og rolig, ikke en radio å høre...eller en trampoline ;O)
Ha en fin ettermiddag :O)

oppsummert sa...

Gjerne trampoliner for min del, men helst i andres hager langt unna oss.. Ærlig talt: lyd er noe som følger unger, sånn er det bare.

Hilde sa...

Unger er aktive og unger gir lyd fra seg - det er det som er mest normalt. Unger skal lære seg å ta hensyn til andre, men andre må også tolerere aktivitet og lyd fra ungene. Gi og ta fra begges sider. Og høflighet kommer man langt med, ikke sure oppstøt.