Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

onsdag 27. april 2011

Strikkede kurver

Jeg holder på med å ordne til babyrommet for tiden. Prinsessa har hatt det rommet inntil i fjor sommer. Da overtok hun et annet rom, og vi tenkte vi ikke trengte gjøre noe på rommet til den da ventede babyen. Frem til nå har minstesnupp campert inne hos oss. Men nå er det på tide å sove på eget rom. Og selvfølgelig fikk mor for seg at hun skulle male rommet først... Sånn at det blir rot og kaos i hele huset, for det blir det gjerne når vi rydder alt ut av ett rom!
Men nå er rommet ferdigmalt, og jeg er igang med innredning. Den morsomste delen :o)



 

Nå skal jeg bare vise frem at jeg har strikket kurv i rosa bomullsgarn, som diverse småting kan ligge i. Mønsteret fant jeg her. Litt småendringer og en annen type garn, men ellers lik. Jeg ville ha to småkurver til, så da brukte jeg samme oppskrift, men endret på maskeantallet.


Smokkene kan for eksempel få plass i en kurv :o)
 
Disse kurvene er mitt bidrag til Strikkere sin utfordring om å strikke noe under tema interiør. Ikke store ting, men like fullt interiør :o)

6 kommentarer:

StrikkeDolla sa...

De var kjempefine!!
Lykke til i utfordringen! :-D

Miriam sa...

Takk for at du deltar i utfordringen hos Strikkere!

Kjempesøte kurver! :)

PrinsessaPåErta sa...

Supersøte!

Hello Baby Lou sa...

De var skjønne! Hadde vært supert med noen bilder av barnerommet når det sto ferdig, forresten..

Maichen sa...

Så herlige kurver! Hvilket garn har du brukt?
Gleder meg til å se resultatet av rommet :)

Hilde sa...

Takk takk! :)
Jeg brukte Rauma helårsgarn. Strikket med dobbel tråd. Det kommer nok bilder fra rommet etter hvert som det blir ferdig innredet :o)