Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

onsdag 5. juni 2013

Årets 17.mai-kake

Her går det litt trått og hektisk på samme tid. Redusert fysisk form, samtidig som man har et hektisk familieliv, fører til at man må prioritere. Bloggingen har derfor fått seg en ufrivillig miniferie...

17.mai er såvisst over, men på bloggen har vi ikke kommet så langt ;) Og siden jeg ble så fornøyd med årets 17.mai-kake, kan jeg jo ikke la muligheten til å vise den frem gå fra meg ;)
Pavlovaen som jeg alltid pleier bake til nasjonaldagen, ble i år byttet ut. Litt nytt iblant må til. I år ble det kvikklunsj-kake a la Hilde. Og ekstra gøy er det jo når den vekker oppsikt ;)


Den er egentlig enklere å mekke sammen enn den ser ut. Den består av tre lag sjokoladekake, med sjokoladekrem imellom lagene og oppå, samt rundt hele kaken. Kvikklunsjene delte jeg opp to og to. Da er de lette å plassere rundt kaken og likevel la kaken få rund form. Det gikk med hele 10 plater kvikklunsj! På toppen er det blåbær, jordbær og minimarshmallows. Og til slutt et flaggfarget bånd rundt til pynt. 

Nå er det bare å trimme videre for å komme ut av kakeformen og inn i bikiniformen, for snart er det ferietid!

Ha en strålende dag!

1 kommentar:

Kort og Søm sa...

Wow...for en flott 17.mai kake du har laget :O)

Håper formen din blir bedre :O)