Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

lørdag 1. oktober 2011

Ny lue

Jeg er godt igang med strikkejakken min, men jeg må innrømme at jeg er mest glad i å strikke mindre plagg. Det går liksom litt raskere... Så for å ikke gå så altfor lei og bare la jakken bli et uferdig prosjekt (altså en ufo), så må jeg strikke litt annet innimellom.
I dag har Prinsessa fått seg ny lue.



Den ser ganske rar ut uten et hode inni.

Men den fyller mer ut når den kommer på :)

Jeg hadde tenkt den skulle ha litt mer vidde og foreslo at lillesøster kunne få denne, og så kunne jeg strikke en litt større til storesøster. Men det var uaktuelt for frøkena. Hun skulle ha lua NÅ!


Litt pynt må til. En grå heklet blomst med en Hello Kitty-knapp i midten.

Det blir nok mange av denne lua, for den er superkjapp å strikke.

Ha en fin lørdagskveld!

11 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ble veldig fin med et hode inni. ☺

Berit sa...

Så fin lue. Ha en flott dag

Guri sa...

Kjempefin lue!! :))
Oppskrift???
Klæm

Anonym sa...

oj, så fin.
fin mørk rosafarge!

Ha en strålende søndag!
klem fra WB ( på jobb..sukk)

Karen sa...

Lekker! Var veldig fin med hode inni ja :) Er litt inni strikkingen for tiden jeg også, men her går det langt ifra raskt uansett hva det er! Hihi..

Ha en finfinsøndag...

Hilde sa...

Veldig enkel oppskrift;
Legg opp 60 m og strikk dobbel ribb (2 r, 2 vr), ca 10 cm. Fortsett med dobbel ribb, men forskyv den en maske for hver omgang. Altså 1vr, 2 r, 2vr osv. Neste omgang: 2 vr, 2 r osv. Strikk til lua måler ca 20 cm. Strikk glattstrikk og fell: 1 r m, 2 r sammen ut omg. En omg rett uten felling. De to siste omg gjentas en gang. Strikk så to og to m rett sammen. Klipp av tråden og trekk den gjennom de siste maskene.
Jeg brukte pinner str 4,5 og et mellomtykt garn. Neste gang jeg strikker til 6-åringen bruker jeg nok litt tykkere pinner og tykkere garn, så blir den litt større.

Bondekona sa...

Å, jeg trodde det var perlestrikk?
Veldig fin!

Hilde sa...

Det blir en form for perlestrikk, som danner striper på skrå :)

Hello Baby Lou sa...

Fine, både lua og frøkna!

Anonym sa...

Ser for meg at du er en ivrig bidragsyter på alle premieanledninger med forskjellige strikkerier?

Alltid moro når det man lager faller i smak!

Barbros lille atelier sa...

Kjempefin! Særlig med hodet inni:-)