Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

lørdag 10. september 2011

Høstlig misnøye. Eller kos.

Jeg er ikke glad i høsten. Den kommer likevel hvert eneste år, og jeg må nesten forholde meg til den. Det hjelper lissom ikke med hverken sure miner eller ignorering. Ikke engang godt opparbeidet frustrasjon stopper høstfremtredelsen!


Da gjelder det å fokusere på det som er godt. Som fyr i ovnen - selv om det egentlig ikke er kaldt i huset. Det er bare for kosen sin del (samt gleden over ny ovn. Jippi!!!).


Tente stearinlys i mørket bidrar godt til kosen. Sjokolade og et mer innholdsrikt tv-program er også av betydning.

Og ja, jeg skal innrømme at tur ut i skog og mark i flott høstvær er herlig. Det fikk vi tid til i formiddag. Hadde bare høsten bestått av slike soldager all the way...

Hva gjør høstdagen din god?

Ha en deilig lørdagskveld!

8 kommentarer:

Berit sa...

Slik ovn er bare helt topp. Nyt den enten du trenger varmen eller ikke. Og stearinlys. Høsten har flotte farger da, men det negative er alt regnet og at vi er på vei til vinter. Regnet har det hele sommeren uansett. Kanskje vi får en høst uten regn !!!???. Ha en fortsatt god kveld

Berre Kristin sa...

Grattis med ny ovn! Eg likar heller ikkje hausten, men jobbar no aktivt med å overbevisa meg sjølv om at den også inneheld kjekke ting! Takk for at du hjelper meg med det:)

Shy sa...

Eg tenker som deg! Likar ikkje haust, fordi det regnar stort sett heile tida her på vestlandet. Då må ein gjere det beste ut av det, kose seg inne.
Turar i fint haustver er topp, måtte det bli mange fine dagar!

Karen sa...

Finfin ovn... Har lyst på en slik vi også, for den vi har er veeeeeeeldig upraktisk!

Høstkvelder, sjokolade og stearinlys er fantastisk! Og hvis du trenger noe å se på en kveld kan jeg anbefale Black Swan og The lovely bones! To helt nydelige filmer, som både jeg og mannen likte veldig godt! :)

Ha en strålende søndag!

Kort og Søm sa...

Jeg elsker høsten, med fine farger, klar og litt kjølig luft- Til og med å gå tur når det blåser og høljer ned liker jeg... :O)
(men ikke regn hele høsten da)
God søndag! :O)

AvMeg sa...

Fine høstbilder :-)

Guri sa...

Liker høsten jeg :)
Det aller beste er en kveldsstund med levende lys, ei god bok og/eller tv og strikking på pinnene ;)
Kos deg :)
Klæm

Anonym sa...

Tankene på de fine tingene vi skal gjøre i høst, gir meg mot og oppmerksomhet mot det gode og fjerner oppmerksomheten mot det jeg ikke liker. Å finne ting man liker og ser fram til og skape noe som fyller tomrommet, gjør nytten sin for meg. Derfor skrev jeg innlegget om høstgleder.

Jeg forsøker å heller tenke på det som er godt med tiden vi har nå og ikke på dager som blir kortere og peisen som må fyres i hele tiden, noe som ikke er like koselig som frivillig fyring for sjarmens skyld.