Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

fredag 15. juli 2011

Det vanskelige sofavalget.

Å velge ut sofa er rett og slett et mareritt! Joda, det er gøy med ny sofa, men det er vanskelig å velge! Det finnes jo noen å velge mellom da...


Vi skal like:
*designet
*fargen
*stoffets struktur
*prisen
*hvor god den er å sitte/ligge i
*størrelsen
*stoffets slitestyrke
*at unger med ikke helt rene fingre også kan sitte i den
*at den passer inn med resten av interiøret
*at den har kort leveringstid
 
 
Til tross for min shoppingentusiasme, kjenner jeg bare matthet nå når det kommer til sofa. Det skal noe til for å finne den rette. Og rett den være. Det er liksom ikke bare å svinge malingspenselen hvis vi plutselig vil bytte farge...


Veslemor er fornøyd med denne sofaen
Og når det gjelder nyanskaffede ting, er jeg særdeles utålmodig. Vil helst ha det i hus allerede i går. Så noen lang leveringstid er ikke aktuelt!

Hjelp!

6 kommentarer:

Pia sa...

Ha ha, jeg har et sofavalginnlegg liggende - det får ligge litt til før jeg publiserer det;) Men sliter med det samme - det er jo så forbaska vanskelig å velge!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Kjenner følelsen. Anbefaler å begynne på nettet og deretter dra ut for å sjekke de som ser interessante ut. På den måten sparer man føttene i alle fall....

Guri sa...

Vi også må ha oss ny sofa når ny-stua er ferdig. Vet oppe i hodet mitt hvordan den skal være, men er litt usikker på om jeg finner den i levende live ;)
Har mest lyst til å si SOFAAN enkelte ganger .....

G-A sa...

Kjenner igjen dette med utålmodighet, jeg er også av typen som ønsker ting - helst i går ! Så effektive dere er med oppussing, det går jo unna!

Gratulerer med 12 åring i hus - for en kjekkas. Damene er vel begynt å fly ned døren allerede?

Jeg kan ikke strikke en dritt ! Men kan sy hud da ( av alle ting hehe) Hvordan var den hjemmestrikkede kluten? Så fin ut.

God helg :-)

Kort og Søm sa...

Jeg har også lyst på ny sofa...men finner ikke den "rette". Mye som skal stemme, og det er jo ikke barebare å bytte ut sofaer...*ler*..

God søndag :O)

Smykkas sa...

Den der er sannelig ikke enkelt, og jeg har ikke noe å bidra med.

Kjenner meg VELDIG godt igjen med dette at ting aller helst skulle skjedd eller vært på plass i går. Det er rett og slett en energityv.

Jeg har sendt mail med bilde til deg og trenger adressen din.

Lykke til i sofajakten.

Klem