Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

søndag 13. mai 2012

Sabeltann-feber

"Kaptein Sabeltann er en farlig mann.
Nå kan han lukte gull, derfor ror vi inn mot land."


Vi har hatt våre runder med Kapteinen. Med filmer og musikk, teater og figurer og alskens utkledingstøy.
Og både fruen og 1.betjenten har kost seg på forestillinger sammen med ungene, og sunget av full hals både der og til den mangeårige selvfølgelige bilmusikken.

Litt mettet begynner jeg å bli, men jeg klarer fint en unges sjørøverfascinasjon til før min interesse pakkes ned for godt. Jeg var bare ikke forberedt på at minstemors ønske om å følge med i piratverdenen skulle begynne så tidlig. I en alder av ett og et halvt år, blir hun spinnvill når hun hører en Sabeltann-sang på barne-tv. Hun løper til med mange "åj!" og "se!", og til slutt "Kæ Kæ" (som jo da selvfølgelig betyr Kaptein Sabeltann, om du ikke skjønte det). Det kan bli noen lange år...

 
Nå er det forresten mange leker her i heimen som går under tittelen Kaptin Sabeltann hos minirøveren vår, deriblant kan følgende skapninger trekkes fram:

Hele Kaptein Sabeltanns mannskap selvfølgelig

Darth Vader er jo en svart og dyster mann, han også. Kanskje ikke like musikalsk...
Det samme gjelder Batman.
Men at Turtles kan tas for å være Sabeltann, stiller jeg meg litt mer undrende til...


Har du kontroll på Havets Hersker?


6 kommentarer:

Whitebite sa...

kontroll og kontroll!
han er ihvertfall ikke noe samtaleemne hjemme hos oss lengre:)
Minstemann her hadde kun et Sabeltann-blaff, så gikk han direkte over til Darth Wader og gjengen.

oppsummert sa...

En helt er en helt og det kan være greit å øve seg på mange utgaver, eller hva? Kan hende ender hun med en i uniform som sin mor, om veldig lenge til.

Pia sa...

Vi digger Sabeltann! Planlegger tur til Sabeltanns verden snart.

Berit sa...

Kaptein Sabeltannfeberen kjenner jeg til. Strikket en sabeltanngenser til jul!!. Ha en god søndag aften

Hello Baby Lou sa...

Ganske god kontroll. Lillefrøkna digger piraten. Så når mor sjøl fantaserer om ferie til varmere strøk, vil ungene til Kristiansand. Det blir som de ønsker, sukk..

Bondekona sa...

Har (utrolig nok) sluppet unna!
Til nå, iallefall.