Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

torsdag 5. januar 2012

Stueinteriør?

Stua vår brukes til så mangt, som så mange andre stuer. Og det er jo greit nok. Men så vil visse familiemedlemmer at diverse utstyr skal stå i stua også når det ikke er ibruk. Og da sliter mor litt. Det er nemlig litt vanskelig å få nevnte utstyr til å matche interiøret. Det er her snakk om treningsutstyr.


Matta som minstemor lå/satt mye på som baby, den innrømmer jeg at fortsatt er god å ha. Og særlig Prinsessa bruker den mye til ulike akrobatiske øvelser.


Til jul fikk Junior seg gyroboard, noe som stod høyest på ønskelista hans. For de som ikke er så bevandret i treningsutstyrets verden, så er det et ballansebrett, et veldig godt, slitsomt og utfordrende sådann. Og ikke akkurat noe lommeformat...

 

En annen julegave var en usigelig tung koffert med manualer i. Her skal det virkelig bli power! Av det noe lettere slaget er strikk og småmanualer.


Og selv om mor ikke har klart å forsere dørstokkmila og kommet seg på trening enda, er hun ganske god på utførelsen av styrkeøvelser. Så hun kan coache ungene fra sofaen (med Pepsi Max-glasset fullt opp ved siden av seg. Djisses, er det ikke tanken som teller når det gjelder trening også???)

Jeg skjønner at det er ønskelig å trene i stua - foran tv'en. Jeg ser den. Mor ville nok helst valgt den varianten hjemme også. Men det er tiden imellom treningsøktene jeg er opptatt av. Er det noen som gidder finne alt frem og pakke bort sånn bortimot daglig? Nei, det er visst ikke det. Det burde følge med et ekstra rom med sånt utstyr...

Hvordan står det til med stueinteriøret ditt?


8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det er sånn det skulle vært!

Lomme sa...

Hi hi....ser den :) Har selv vært der, men med nesten voksne barn er den tiden forbi. Synes det er deilig med alltid ryddig stue ;)

Godt nytt år til deg!

Guri sa...

Her er det for tiden et flytende interiør, med støvsuger, strikkesaker og leker flytende utover gulvet.... ;)
KLæm

Ann-Kristin sa...

"Det ser ut som ein barnehage her" . sitat mamma. Vi skal i alle fall omøbelere snart, og få mesteparten av leikene på barnerommet. Medan ei ryddig stua må vi nok vente nokon år på..

Frihet sa...

Hahahah jeg også sitter å dirigerer fra sofaen med pepsi max i glasset ;)

Huff utstyr og leker blir man ikke kvitt, jeg rydder vekk og det kommer fort tilbake.

Fin fredag!!

Bondekona sa...

Treningsrom neste?

Whitebite sa...

Åpne treningssenter??

God helg, vakre!

(Og beklager at jeg ikke kunne spille mot deg i dag, jeg hadde fullt. Jeg sender deg en invitasjon -som du bare tar i mot dersom du har lyst og tid, ok!)

Kort og Søm sa...

Det er igrunnen ganske så fult hos meg...*ler*...