Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

fredag 6. januar 2012

Overlock-testing

Jeg har lenge ønsket meg overlockmaskin, og denne jula var Nissen så gavmild, at det ble maskin på meg :o) I går fikk jeg hentet den, og fikk en absolutt nødvendig demonstrasjon. Tjohooo, her skal det gå unna!


Mye testing pågår, og mye stoff kastes... Men noe resultat blir det da. Et lite skjørt, som ikke ble helt som tiltenkt, siden jeg ikke fikk til rynkinga med maskinen. Så da ble det noen legg på kappen istedenfor. Får øve mer på denne rynkesømmen senere.


Det jeg først og fremst måtte teste, var rullesømmen. En nabo har spurt om hjelp til å legge opp en kjole - en ballkjole sådann, og det er vel lite klokt å teste en søm for første gang på en tenårings nyinnkjøpte ballkjole all the way fra Amerika...


Det blir ikke helt det samme på tykt bomullsstoff som på tynt chiffon-aktig stoff, men et sted må man jo starte. Litt mer testing, så er vi klar - med shimmery broderitråd - dersom jeg fortsatt husker hvordan jeg trer maskinen med ny tråd...

Junior og 1.betjenten er på hockeytur i helga, og jentene må klare seg selv, stakkars. Mor er opptatt med sying i helga.

God helg!

5 kommentarer:

Bondekona sa...

Heldig!!!

God syhelg!
:)

Berit sa...

Ja du erheldig. Kos deg.

Guri sa...

Kjempeheldige deg :) Litt av hvert å sette seg inn i med den maskina.....

Ang rammene mine, så hadde vi samme problemet som deg. Da vi var kommet til at nr 4 skulle ha ramme var den ikke å oppdrive lenger :( Løsningen vår var å gi bonusen en annen ramme, mens de tre helsøsknene fikk samme ramme..... Men det er fryktelig irriterende ;)

Klæm

Elisabeth, innerst i veien sa...

Gratulerer. Er dette din første? Da skal du ha kreditt for å teste ut ulike sømmer. Jeg har hatt min i over et halvt år og har fortsatt ikke funnet mer en enn søm som ser riktig ut når jeg syr...

Bente sa...

Gratulerer. jeg ønker meg så veldig overlock, men aner ikke hva jeg bør se etter, tips??