Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

mandag 16. januar 2012

Jubelsett

Den nye overlockmaskinen testes ut for fullt, og den funker fortsatt. Det går jo SÅ mye raskere og blir SÅ mye finere, særlig på elastiske stoffer. Egentlig skulle jeg nok tatt ut et par uker ferie fra jobben - og latt ungene ordne seg selv - så jeg kunne fått sydd mer i fred. Men jeg får vel holde meg til den lille tilmålte overskuddstiden i Puslespillfamilien...


Her har jeg sydd bukse og jakke i isoli og jearsy, med mønster fra fabelaktige Jubel (fra boka "Made by me"). Særlig buksemønsteret synes jeg er knallherlig :o)



Nå er det bare å sy mer for harde livet så stofflageret tømmes. Det er nemlig litt plassproblemer i fruens hobbyoppbevaringsområder. Så hvis vi skal unngå å finne tøystykker og silkebånd i fryseboksen og i dusjen, så bør mer brukes opp innen mor går amok i en eller annen stoffbutikk (noe som er svært fristende. Shoppingen altså.).


 

I dag kan jeg bare tenke på hva jeg vil lage. Men det blir nok ingen action. En liten pause med blogging hjemme etter en hel - og tidlig (gjesp!) - arbeidsdag, og så venter 4,5 timer med jobbmøter/kurs (dobbeltgjesp!). Noen dager består rett og slett av bare jobb, så mye hjemmejobb man rekker, og så sove søtt i senga.

Ha en fin ettermiddag!

10 kommentarer:

Misemor sa...

Kjempefint sett. Har boka, så jeg skal prøve meg på dette settet jeg også. =)
Kjenner meg igjen i plassmangelen. Stoff, garn og papir flyter over her hos meg, men kan ikke la være å handle bare bittelitt...
Ha en fin dag. Klem =)

Whitebite sa...

oj,du imponerer stadig!
ja, nå snakker jeg om WF da:)

Whitebite sa...

neida,haha.
nei foresten joda..
men du imponerer i både det ene og det andre, og dette var kjempefint!

klem:)

Bondekona sa...

Herlig!

Digger også jubelbuksa,
har sydd noen av dem.
:)

Pia sa...

Så flott sett! Hello Kitty er populært her også...

Karen sa...

SÅ lekkert!

Hilde sa...

Takk, søte dere :o)

"Noen" her i huset får litt fnatt når det fylles på med mer hobbyutstyr... Og det er allerede nok her til oppstart av egen hobbybutikk. Så jeg prøver på å bruke opp litt. MEN det er jo så mye fristende i butikkene...

Tommelen opp for WF, Whitebite ;o)

Unknown sa...

Dette settet var kjempe fint! Så flink du er! ;-))

Er også fristet til å kjøpe overlock maskin. Frister meg bare enda mer etter jeg leste innlegget ditt!

Maichen sa...

Ah, dette var direkte nydelig, Hilde!!! Koser meg med å gå gjennom dine innlegg tilbake i tid etter egen "tørke" Her blir man virkelig inspirert (..som vanlig..)

Herlig at du endelig fikk overlockmaskin i hus!!

Ha en super kveld videre, jeg skal fortsette å kose meg i blogglandia, dette har jeg savnet!!

Lilla sa...

Wow, så flott!

Du har tydelig arvet din mors talenter!! Kor arti d må være å kunne sy sånne ting sjøl!
Imponert!!