Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

tirsdag 24. januar 2012

Opptur. Med håpets farge?

Takk for god bedring-ønsker under forrige innlegg. 4 av 5 i familien har vært rammet av sykdom i helga, av den særs smittsomme - og lite hyggelige - sorten. Utrolig at det er en "overlevende" igjen. Men så er det det medlemmet som er mer opptatt av å være sammen med venner og tv-spill enn å slenge rundt sammen med foreldrene og småsøstrene. Har vel ikke blitt utsatt for så mye smitte da...

Nå satser vi på et aktivt liv på jobb, skole og barnehage igjen. Og går på med friskt mot.
Og hva er håpets farge? Jo, det skal visstnok være grønt. Tilfeldig at det var grønt i helgestrikkinga mi? Muligens, men det funka jo ;)

Hjertemynthe hadde rett; jeg har fortsatt dilla på Odessaluer, så de produseres på høygir. Og Whitebite hadde et særdeles godt forslag; bikini, med drømmer om sol og sommer. De drømmene er sterke nå i den vinterlige kulden. Kanskje var det drømmen som gikk for det grønne innslaget i lua?


Drømmer du om sommer og sol?

9 kommentarer:

Whitebite sa...

du store tid som du kan strikke!
fin lue:)
(hadde blitt fin som bikini også!)

Og svaret er NEI!
Jeg vil først ha skikkelig vinter, for det har vi ikke hatt enda. Vi har endelig fått snø, så da blir det lite drømming om sol og varme.

Så kommer våren. Og så kommer joe slettes ikke sikkert SOMMEREN!
(derfor har vi bestilt sydentur i sept)

natti fine du:)

Guri sa...

Nå har omgangssyken kommet hit til fjøset også......krysser fingrene for at det blir den lette varianten :))
Knallfin Odessalue!
Tar gjerne litt sommer jeg nå ;)
Klæm

Bente sa...

Oi den var veldig fin! Mønster?
da HÅPER jeg alle har en frisk uke, her avløser det ene med det andre, sånn er det vel med 2 astmatiske barnehagebarn?

Karen sa...

Har vært sykdom her i heimen også - men i dag er heldigvis engelen på plass i barnehagen igjen, dog jeg hoster og nyser som en helt fremdeles :(

Så fin lue!!! Du er bare så flink med de pinnene - helt imponert altså...

Ha en finfin dag!

hjertemynthe sa...

Åh! Den ble jo nydelig!! Skal ikke se bort ifra at jeg sitter med samme prosjekt i hendene snart, jentene har plutselig vokset ut av luene sine. Godt å høre at skrekkbølgen har reist videre! Nyt resten av uka uten basselusker i kroppen :)

Anonym sa...

Du er produktiv til tross for sykdom, ser jeg. Flott lue!

Bondekona sa...

Helt nydelig!

Vanskelig, den Odessa-luen, eller?

Hilde sa...

God bedring, alle syke! Vi håper på å være ferdige for en stund...

Lua er absolutt ikke vanskelig å strikke. Her går det på autopilot nå ;o)
Her er et innlegg med min første Odessalue, med linker til oppskrifter.
http://puslespillbrikker.blogspot.com/2011/11/odessalue.html

Stinemorღ sa...

Nydelig lue!
Så flott det ble med den grønne
- jeg liker :)