Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

torsdag 12. januar 2012

Jul - over og ut

Huset blir seint julepyntet her i familien. Og jula blir seint kasta på dør. Den må være her så lenge at jeg rett og slett blir drittlei. Først da er det godt å få bort alt det røde.


Til tross for at jeg er svært glad i et julepyntet hus og ikke minst alle lysene i vinduer, rundt ytterdøra og hist og pist her og der, så begynte det nå å føles litt pinlig med tent adventsstake i vinduskarmen (for den slukkes så absolutt ikke når adventen er over, nei!). UT med jula! Og når det skal bli julefritt her, så skal det bli totalt julefritt. Uansett hvordan de røde julestjernene ser ut - ut skal de (nå har jeg heldigvis (?) ikke de beste julestjerneevner, så de er snart klare for komposten uansett...). Og gosh så godt det er når det først er gjort!


Men julekortene skal få henge ei stund til. Dem kan jeg godta. De fortjener mer tid på veggen ;o)



Vi har ikke kunstig juletre. Det kan du vel se. Så ekte og dødt som det går an... Det etterlater noen små spor, som merkes svært godt... i mange uker...



Så du skal ikke se bort ifra at jula varer helt til påske... ;o)

5 kommentarer:

Whitebite sa...

Enig! klarer ikke helt å forstå dem som kaster ut jula allerede i romjula, eller dagen etter nyttår.

Selv bruker jeg myyye tid på å ta alt frem..og litt sent, så da gidder jeg IKKE fjerne det igjen før jeg er lei..

Synes alle burde la julelysene ute på trærne henge ut januar jeg! det er sånn en trist og dyster måned!

nei nå må det leggesnatta!

Misemor sa...

Hehe, fin redesign av juletreet! =)
Klem fra meg.

Guri sa...

Barnåler er noe skikkelig herk, men men kan jo godt leke litt med dem før de finner veien ut - kult!
Deilig når julepynten kommer fram, men enda deiligere når den reiser igjen ;)
Klæm

Bondekona sa...

Jeg begynner smått i begynnelsen av desember med pyntinga, og så øker det sakte men sikkert, så dagen etter nyttår er jeg faktisk lei.

Perfekt.
:)

God helg, Hilde.

R-15 sa...

Hehe, kule barnåldekorasjoner!! ;)) Julekortene og julestjernene (blomstene) er vel det eneste som står igjen etter jula her. Tror jeg. Ja, og en og annen barnål. Huff. Ja, og så ser jeg noen kakebokser med nisser på på kjøkkenet. Tror sannelig det er noen kjeks oppi dem også... Jada... ;))