Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

fredag 6. mai 2011

Solkrempose

Det nærmer seg ferietur for oss. Til sol og varme og bare FRI :o) Planene er klare: finne solsenger nærmest bassenget og slå seg ned. To deilige uker med å gjøre ingenting! (Ok, "ingenting" når man har 3 unger er ikke det samme som "ingenting" uten unger...)

Vi trenger solkrem, MASSE solkrem! Og da trenger vi noe å oppbevare kremen i. Det er kjekt å ha alle flaskene vi trenger den aktuelle dagen, på ett sted. Så slipper vi leiting i alle bagger og sekker. I tillegg hender det jo at flaska lekker, og da er det litt nedtur å finne hele sekkens innhold innsmurt i solkrem.
Vel, en plastpose kan gjøre nytten som samlingssted for solkremflaskene, men så enkel er ikke denne fruen. Så da har jeg sydd en egen pose til dette formålet.


Voksduklignende stoff med bomullsstoff på toppen, for enklere lukking. Posen er foret med samme vanntette stoff, slik at det er enkelt å skylle/tørke av om det skulle bli lekkasje.

Nå skal jeg hamstre solkrem :o)

12 kommentarer:

Pia sa...

Lurt! Du får se etter de butikkene der de har solkrem på tilbud - synes ofte Cubus og sånt kjører kampanje.

Anonym sa...

Du har vel laget en til reisefølget også. :0)
Kjempesmart og kjempefin.

Hilde sa...

Reisefølget har mulighet til å vinne en :) Ved 6000 sidevisninger drar jeg igang en Give away, og da blir det en solpremie.

Anonym sa...

Hvis jeg ikke vinner innviterer jeg til en sykveld. Du syr, å jeg holder deg med selskap. :0) Stor klem fra meg.

Hilde sa...

:o)))

Maichen sa...

Så utrolig herlig stoff, det likte jeg virkelig!!

Hilde sa...

Sommerlig og fint :) Kjøpt på Åhlens :)

Whitebite sa...

den var utrolig fiiin!
jeg bruker en slik selv, til solkremene..men den er kjøpt..og ikke vanntett..
;o)

Anonym sa...

Så lurt! Kjempe fin var den. Gooood tur til Sydenlandet!

Hilsen Hennriette

Elisabeth, innerst i veien sa...

Praktisk og veldig fin pose. Bare husk å legge solkremen i bagasjen som sjekkes inn. ;.)

mammaKine sa...

Så smart! En sånn skulle jeg hatt. Ha en fin dag, klem fra Kine :-)

Anonym sa...

Genialt. Du er så flink! Klem Silje