Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

tirsdag 10. april 2012

Pickleskjole. Og lite samarbeidsvillig modell.

Omsider har jeg fått bestilt meg garn og mønster fra Pickles. Det har jeg tenkt på i lange tider, men du vet... tenke og utføre er ikke det samme... Men så var det litt tasting på pc'en, og få dager senere dumpet det pakke ned i postkassen.


Lysten til å starte på det nye prosjektet var stort, og kort tid etter var det både startet og avsluttet. Denne søte og enkle boblekjolen var fryktelig rask å strikke. Herlig myk :o)

Jeg tror jeg har brukt opp fotograferingskvoten min på lillemor. Hun er svært lite villig til å posere for sin mor... Hun kan lokkes til det meste med druer og rosiner og annet godt spiselig, men det er jammen ikke enkelt å få henne plassert på riktig sted, holde henne i ro, dele ut lokkematen OG ta bilde samtidig. Og hvis jeg heller tar den mest barnevennlige varianten og følger henne rundt i leken og knipser i vei, da kan du være sikker på at hun kun setter seg under trappa, bak en stol, under et bord, midt i masse rot - med ryggen til... Fotograferingspause? Trolig behov. Neppe gjennomførbart for mor.


Det blir nok mer Pickles-strikk i fremtiden... Og fortsatt fotografering av ikke-modellen...

6 kommentarer:

Pia sa...

He he, det er ikke alltid de gidder å posere, nei:)

Guri sa...

Nok er nok i den alderen der ja ;) Kjenner på samme problemet av og til ;) Men kjolen var kjempefin :))
Klæm

litjjenta sa...

Så flott kjole. Pickles mønster og garn står på lista, men er ikke kommet så langt ennå.. må nok ta meg en tur på lageret deres en torsdag og kjenne litt. Da er det kanskje fare for at noen nøster hopper opp i nettet mitt....

Whitebite sa...

Herligskjønn kjole!
ikke rart de blir leie av all den fotograferinga i grunnen..disse stakkars bloggebarna,haha!

Gutten min har imidlertid lagt seg til et skikkelig bredt fotosmil den siste tiden, sikkert for å få det raskere overstått:)

Elsker innlegget nedenfor om sengegjester.. Vi tenkte akkurat det samme da vi skulle kjøpe første felles seng.. Vi tenkte 160cm var nok, helt til en eller annen sa at vi ikke måtte finne på noe smalere enn 180! For når den store forelskelsen er litt mindre og flre barn kommer til...ja,da vil man helst bare SOVE!! han hadde rett..og vi er glad for at vi valgte stoooor seng!

Fin onsdag til deg Hilde! klem!

Hello Baby Lou sa...

Hehe, vesla hos oss iler bort til meg når jeg drar frem kameraet, ivrig på å se hvordan bildet jeg aldri rakk å ta ble..

Merethe sa...

Så flott kjolen ble. Jeg strikker den selv nå, men gikk tom for garn underveis. Den ble virkelig nydelig i råsa;-)