Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

søndag 27. november 2011

Pulsvanter

Prinsessa fikk se mine nykjøpte pulsvanter, og hun ønsket seg selvfølgelig et par, hun også. Jeg har lett etter oppskrift på pulsvanter i barnestørrelse, men har ikke funnet noen. Så da var det jo bare å prøve seg frem med pinnene :o)


Og gjett om de falt i smak! Frøkena har dem til og med på om natten :o)))




Oppskrift, størrelse 6-årshender;

Pinne nr 3,5 i Drops Merino extra fine

Legg opp 30 m og strikk rundt i ribbestrikk 3 r, 2 vr.
Strikk ca 5 cm, og bytt til glattstrikk. Øk 6 m gjevn fordelt.
Etter 4 cm glattstrikk felles  for tommelåpning;
- høyre pulsvant: strikk 1 m, fell 5 m, strikk 25 m, legg opp 5 m og strikk de resterende 24 m.
- venstre pulsvant: strikk 24 m, fell 5 m, strikk 25 m, legg opp 5 m og strikk 1 m.
Strikk tre omganger til og fell av.

Hekle fastmasker rundt tommelhullet.
Hekle en valgfri kant øverst.
Pynt med en heklet blomst eller annet ;o)

Disse pulsvantene legger jeg inn i Pinnekroken sin utfordring; kallendergaver og annet småstrikk.

6 kommentarer:

Liv-Inger sa...

Wow, så flotte! Og så å bare prøve seg frem. Må si jeg blir litt imponert. Lykke til i utfordringen. :-)

Berit sa...

Kjempesøte, skjønner godt at disse er på hele tiden :)

I en Sving sa...

Så søte pulsvanter da :) Forstår godt at de faller i smak :)

Jeg har julegave-give-away på bloggen min nå. Kom innom da vel. Bli med og kanskje nissen kommer til deg?

Guri sa...

Knallfine pulsvanter!! Det er jo egentlig bare å prøve seg fram, men det er ikke alltid man gidder det ;)
Klæm

Anonym sa...

Så fine de ble!

Berit sa...

Så fine de ble. Tenker hun er fornøyd. Ha en god dag