Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

fredag 1. mars 2013

Syr du? Strikker du? Shopper du?

Fredagen har kommet, og hva passer vel ikke bedre da enn å tenke shopping? Slapp av, min kjære 1.betjent, JEG skal ikke shoppe (tror jeg...) - jeg skal bare tipse andre...

En torsdag for et par uker siden, satt Visaen litt løst på internetten. (Du trenger fortsatt ikke lese mer altså, 1.betjent...)
Jeg startet med å lete etter pelsdusker. Tidligere kjøpte jeg jo en temmelig dyr pelsdusk til Prinsessens lue. Lillesøsters lue er ferdigstrikket og venter bare på en dusk i toppen. Så jeg trålet nettet opp og ned etter noen billigere varianter, og helst av fuskepels. Det er jammen ikke lett å finne. Jeg fant imidlertid en dansk nettbutikk, Stofstedet, som selger billige dusker. Yepp! Bestiller et par stykker. Hm...mulig de er litt mindre, men... 45 kr kostet de meg. Det sa vel egentlig litt om størrelsen... Men kjappe var de!


Den store dusken er Prinsessen sin, de to små holder ikke helt mål...
 Bomkjøp. Jeg må nok ut på ny leterunde, for disse ble for puslete. Jeg får komme opp med en annen plan for dem. De har noen litt større også, ser jeg nå, så kanskje jeg må legge inn ny bestilling. Tips meg gjerne om en god nettbutikk om du kjenner noen.

Jeg har sett flere strikkebloggere som har bestilt garn fra Tyrkia, fra Ice Yarns. Tyrkia? Høres merkelig ut, du. Skeptisk! Men så kan de reklamere med lave priser og rask levering. Så siden jeg først var igang med bestillinger, måtte dette testes ut. Mesteparten av garnet inneholder store mengder akryl, så det styrte jeg unna. To typer garn gikk i handlekurven min; lilla alpakkagarn og det kamelbrune er en blanding av ull og bambus. Torsdag kveld ble det altså bestilt, og mandag stod budbilen utenfor huset med Tyrkia-pakke til meg. 700 gram garn til den nette sum av kr 216,-. Inkludert frakt. All the way fra Tyrkia. Sånt kan man like :) Så nå strikkes det for harde livet for å teste garnet i bruk - så jeg kan bestille mer (du leste ikke det vel, 1.betjent? Kan ikke skjønne du synes det flyter over av garn i huset...) Foreløpig virker begge garntyper gode :)


Jeg kom over en helt nyoppstartet blogg Made by Ella, og med en gang jeg så bildet i sidebaren fra bloggerens egen bok, fløy jeg inn og bestilte den. Mange fine, enkle plagg som jeg absolutt kommer til å sy fra. Særlig kjoler til mor og barn i fleece og velour :)


Fortsatt ikke ferdig ;) Jeg kom nemlig over noen herlige knapper på Etsy, nærmere bestemt hos Girlsfever. Her kan man få den teksten man vil på treknapper. Så nå blir det Emma-knapper på minstemors klær. Knapp, klesmerking og dekor i ett :) Knappene kom hele veien fra Hongkong, og det tok ikke mer enn to uker. Knappene er supre! Fruen er fornøyd.


Det var en god torsdag :) Kanskje jeg skal sørge for en like god fredag??? (Hysj!)


 
Er du en racer på shopping?

Ha en strålende helg!














5 kommentarer:

Bente sa...

Digger de knappene! Deler du link? Evt sende den?
God strikkehelg til deg!

Hilde sa...

De er kjempefine :) Hvis du trykker på navnet Girsfever i innlegget, kommer du rett inn på siden hvor de kan bestilles :)

Hilde sa...

Eller Girlsfever da... Autokorreksjonen er ikke enig i alt jeg skriver ;)

Maichen sa...

Aiaiai, garn fra Tyrkia og knapper med navn på var kjempegode tips,, dette innlegget skal jeg huske når innkjøpsstoppet er over ;)

selv har jeg vært hard på eBay, men har et par "hvite" måneder etter at sambo stadig hevet øyebrynene over de utallige Hong Kong-pakkene som dumpet ned i postkassen før jul :D

Ella sa...

Tusen takk for tips om kjempesøte knapper!!!

Håper du blir fornøyd med boka! :0)