Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

fredag 8. mars 2013

Forsinket Mariusgenser

I "Marius strikkebok" er det, ikke overraskende, mange fine mønster på flotte strikkerier med Mariusmotiv. Genseren med rundfelling har jeg sans for. Minstemor har fått seg en i brunt, med hvitt og rosa mønster. Strikket i Drops Merino Extra Fine. Den har ligget i kurven med uferdige prosjekter siden lenge før jul. For jeg hadde nemlig tenkt å strikke ullbukse til, og da gjemmer man jo genseren til alt er ferdig, ikke sant!? Og så har jeg glemt av buksen (les: ikke orket, for det er så kjedelig å strikke ensfagede ullbukser...) Men nå har jeg i hvert fall kommet dit at genseren er tatt i bruk. ........Og nå kom jeg akkurat på at jeg har jo strikket matchende lue. Men den ligger fortsatt i nevnte kurv, siden den mangler dusk i toppen. Pålagt oppgave til meg selv i helgen: lage og feste på dusk! (Hadde du sett meg nå, hadde du sett at jeg hytter litt sånn med pekefingeren til meg selv og lager strengt ansikt til pc-skjermen.)


Siden genseren har ligget på vent så lenge, har det seg slik at den nå passer frøkena akkurat. Nå når det lir mot vår liksom.... Når vi snart (forhåpentligvis) ikke trenger med ulltøy...Skikkelig smart! Men om hun stagnerer litt i veksten, så passer den til høsten også :) (Litt usikker der gitt...., om det er noe vi egentlig ønsker da....)


Fotografering av plagg i bruk går noen ganger helt fint med en toåring. Vi kan tulle og tøyse, eller vise frem hvor fin man er.


Mens andre ganger er modellen enten i sært tøysehumør og vil gjøre alt annet enn hva fotografen vil. Eller vil ikke ha noe med fotoapparatet å gjøre i det hele tatt. Ædda-bædda!


God fredag!
Uansett hvilket humør du er i ;)

5 kommentarer:

Martine sa...

Kjempefin mariusgenser! Her strikkes det også marius, i brunfarger :) Ha en fin helg!

Unknown sa...

Å du å du så fin,
Både genser å ikke minst modellen..
Brunt å rosa er så fint i samen!!

Kort og Søm sa...

Så fine gensere :O)
ja, det var noe med de prosjektene som nesten er ferdige... hi,hi

God helg :O)

Karen sa...

Så fin!
Lille engelen her i heimen har fått en slik av farmora, og den er daglig i bruk... Har ønsket meg en jeg også, for tror ikke jeg skal begi meg ut på å prøve å strikke en selv!
Selv om alle sier det er Sååååååå lett, så har jeg ikke helt troen på det :P

Ha en finfin helg!
*klemmer*

AvMeg sa...

Så fin den var i brunt, hvitt og rosa. (Jeg er langt over gjennomsnittlig glad i Mariusmønsteret, og denne er flott :)