Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

søndag 24. februar 2013

Dagens tanke #1

Når man trår et skritt til siden og observerer en toårings fortvilede forsøk på å gå på ski, kan man jo lure på hva man egentlig driver med i Norge. På død og liv skal vi lære oss tidligst mulig å gå på ski, uavhengig om man har planer om at den lille skal bli den fremtidige Northug/Bjørgen eller ei.
1-årsvinteren er temmelig ustødig, med små nettopplærtågåføtter med store sko og en svær tjukk dress, og utgår dermed for de fleste små avkom. 2-årsvinteren derimot, den første vinteren et lite barn er virkelig mobil, skal ungen festes oppå to planker, og så er det bare å forflytte seg. Hvor dumt ser ikke det ut sånn egentlig?


Joda, ski er kjekt, men det slo meg bare hvor dumt det virker - med en unge som hyler og vil bli bært, mens mora lokker med godteri hvis du går på ski til postkassa...

Er du en habil skiløper?

3 kommentarer:

Pia sa...

Jeg er ingen habil skiløper. Har ikke mye bra å videreføre til barna mine på den fronten...

Bente sa...

Vi har det litt motsatt, 4-åringen diiigggger å gå på ski, jeg er vel heller litt svett av tanken. Heldigvis har vi en super mossa som gjerne går på ski med lillemor. Nora får kjørt seg litt mer til besteårsregelen:-)

Karen sa...

Haha, synes jeg ser deg - lokkedamen! :P
Jeg lærte aldri å gå på ski, og har aldri vært i et skitrekk, så en gyllen middelvei og litt på barnas primisser er vel kanskje en god løsning!? :)

Her tenker vi å prøve oss på ski på treårsvinteren - kanskje jeg skal lære meg også da :P

Ha en finfin uke :)