Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

onsdag 13. februar 2013

Duskeluesuksess

På min bloggrunde var jeg innom koselige og fine Små øyeblikk, og hun hadde strikket ei knallfin lue, som jeg med en gang tenkte ville passe supert til Prinsessa. Og under garnsprekk-kjøpet mitt fra forrige innlegg, fant jeg det jeg trengte for å strikke lua.


To nøster Nepal fra Drops og den herlig myke dusken i kaninpels (skjønner at den var dyr, men likevel; gosh for en pris!). Lua skulle jo matche vinterjakken, men siden jeg ikke fant passende farge på garnet, var svart en sikker vinner. Men med dusken i svart også, ble det litt kjedelig. Jeg fant derfor en spole med rosalilla glittertråd, som jeg strikket sammen med garnet. Det ble akkurat nok effekt til at det ble litt liv i lua, uten at det ble glorete. Og glitter passer ALLTID til ei prinsesse!


72 masker på pinne nummer 4,5. Tre rett og tre vrang til passende lengde. Så felte jeg gjevnt noen masker de siste omgangene, før jeg trakk tråden gjennom de siste maskene og festet godt. Akkurat to nøster brukte jeg. På med dusken, og lua var klar til bruk :)


Gjett om Prinsessa er fornøyd! Lua er på ute, den er på inne, og den har blitt fast sengekamerat. Bamsene er dytta unna, og lua med kaninpelsen ligger på hodeputa så hun kan kose med den - om den ikke er på hodet hele natta. Snør det ute, finner hun papir når hun kommer inn for å tørke av den ;)


Snakk om suksesslue! Det må nok bli flere av den. Lillesøster vil også ha. Hun stikker av med storesøsters lue dersom hun gir slipp på den et par minutter...


Ha en varm kveld!
:)




6 kommentarer:

Karen sa...

Du er jo så flink! Kjempesøt dusk, og lue!

*klemmer*

Karen sa...

Du er jo så flink! Kjempesøt dusk, og lue!

*klemmer*

Bondekona sa...

Så herlig lue!

Må kanskje prøve meg på den jeg også..?

Unknown sa...

Lua ble kjempefin!! Garn med glitter ble handlet her, ved besøk på Sandnes garn... Venter i spenning på dusk kjøpt på ebay...
I mens har jeg kikka litt rundt, sjekk denne:
http://www.stofstedet.dk/stofshoppen/catalog/index.php?cPath=34&sort=2a&page=2&osCsid=judakrblqjjnjsfbpfgsavpdh4

Hilde sa...

Takk :)

Frem med pinnene, Bondekona ;)

Familien Hobberstad; tusen takk for link. De var jo utrolig mye billigere der. Litt mindre i størrelse, men de passer nok supert til Minstemor her. Må nok bestille :)

Bente sa...

Jeg strukket en lignende i fjor:-)
Jeg har brukt den masse!
Veldig lurt med glittertråden, den ideen skal jeg nok bruke en gang:-)