Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

mandag 11. februar 2013

Garnkjøpsprekk

Jeg har visst feilet litt i mitt forsett om å ikke kjøpe garn før det var minket godt i garnlageret hjemme. Det var ikke meningen at det skulle gå skeis asså...

For først var jeg innom Søstrene Grene, og det er jo ingen garnbutikk. Aldri før har jeg kjøpt garn der. Men så kom jeg til å kjenne på et nøste bomullsgarn derinne, og så var det utrolig mykt og veldig strikkbart (!). Og da kom jeg til å tenke på at jeg trengte noen nye kjøkkenkluter. Da kan jeg jo like gjerne kjøpe garn og strikke dem, istedenfor å kjøpe ferdige kluter. Og så tells det jo ikke da, for kjøkkenkluter går jo under en helt annen kategori enn vanlig garnkjøp. Så der ble jeg jammen reddet!




Og så var det altså slik at ei venninne av Prinsessen hadde så veldig lyst på et pannebånd, og siden jeg hadde vært flink å bruke opp litt av garnlageret (jepp!), så hadde jeg ikke nok av riktig farge og type garn. Det blir jo nesten som å kjøpe en liten gave til ei søt jente, så da tells jo ikke det garnkjøpet heller! At jeg like gjerne kjøpte noen flere nøster av samme sort når jeg først var på butikken, er jo egentlig bare sunn fornuft. For tenk om det kommer flere gave"bestillinger" og jeg mangler garn?! Kan jo ikke kjøre ens ærend for å kjøpe ETT garnnøste!




Men så sprakk det i unnskyldningene. For da jeg kom på den fine lua jeg hadde sett hos en annen blogger og tenkte den ville passe perfekt til Prinsessa, da ble det et kjøp til. Garn, glitter og dusk :) Nå er jo dusken strengt tatt ikke garn, og godt var det, for den kosta mer enn alle garnnøstene tilsammen.



Jeg er visst dårlig på å holde forsetter og god på å finne unnskyldninger... Hva med deg???

4 kommentarer:

AvMeg sa...

Hihi - jo, jeg er helt klart slik jeg også. Gøy å lese at jeg ikke er alene om å sprekke :) (Jeg har forresten bestemt meg for ikke å kjøpe mer garn, og det tror jeg at jeg skal klare, men ikke handle mer stoff - ikke sjangs :)

Hilde sa...

Jeg skulle ikke kjøpe mer stoff heller, men sprakk jaggu der også... Jeg har ikke sydd på lenge, men fyller stadig opp lageret der også. Har jo så mange planer, gitt :)

Unknown sa...

Selvfølgeleg må du lage vaskekluter, lue og pannebånd!! Gode unnskyldninger!! :)

Ja men.... unnskyldningene er mangen og ofte lange her og... Litt, bare bitte litt overfyllt. Hyllene sprekker. Men tid til å bruke det opp er det ikke! :)

Guri sa...

Jeg synes du er fantastisk flink til å komme opp med virkelig gode unnskyldninger :) Det er greit å strikke fra garnlageret, men om det ikke finnes noe kurant der MÅ man jo bare kjøpe noe som passer ;)
Lykke til med prosjektene :)
KLÆM