Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

tirsdag 5. februar 2013

Bella mittens

Lenge har jeg sett bilder på diverse blogger av såkalte Bella mittens, eller votter om du vil ;) Og jeg har egentlig ikke tenkt så mye på dem. Men plutselig her en dag slo det meg hvor fine de var. Da var det jo bare å finne frem pinner og garn og sette igang. Norsk oversettelse av mønsteret fant jeg her. Jeg har strikket dem i Alfa fra Sandnes.



Jeg synes de ble en smule trange og korte, og det var jo Prinsessen særdeles glad for, for da tilfalt vottene henne :) Kjekt med ei jente som blir strålende fornøyd med mammas strikkaklær. Det var faktisk slik at noen av tingene hun satte opp på ønskelista til jul, var mammastrikket lue, pannebånd og pulsvanter. Sånt varmer et mammahjerte :) Og fører til at mammaen strikker langt mer til frøkena enn det hun egentlig har behov for.

Nå er 1.betjenten sendt på foreldremøte, alle tre ungene sendt ut for å måke snø (jada, barnearbeid på gang), mens mora skulle rydde og vaske hus. Men så sto laptop'en så lett tilgjengelig på stuebordet, og da ble det litt blogging isteden (håper ingen av ungene ser mora nå...) Måtte de bli lenge ute...

Ha en vinterfin kveld!

6 kommentarer:

Berit sa...

Flotte votter. Ha en fin kveld

Kort og Søm sa...

Måke-barnearbeid er helt greit :O)

Veldig fine votter,
i super farge!

Karen sa...

Haha, fantastisk bra arbeidsfordeling! Skulle gjerne hatt noen snømåkende barn jeg også ;)

Var så herlig farge på de vottene! Jeg er virkelig dårlig på å tyde strikkeoppskrifter, og stort sett alt jeg begynner på, blir bare halvferdig :( Babyluer blir stort sett ferdig til de skal konfirmeres... hehe

Ha en strålende dag!
*klemmer*

Bente sa...

Kjempefine!!!

Veronica sa...

Veldig flotte votter! :)

Gro sa...

Ååååå, så nydelige votter! Er ikke så tålmodig med strikking, dessverre. :-)