Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

onsdag 14. november 2012

Elskelig lue

Jeg dumpet over en oppskrift på ei lue som jeg falt pladask for, på Ravelry.com. Da passer det jo bra at luemodellen er kalt Beloved ;o) Frem med strikkepinner og passende garn, selvfølgelig Drops Merino Exstra Fine (mon tro hvor mange paller jeg har kjøpt av dette garnet...?) Oppskriften var litt uklar på noen punkter, men da lagde jeg bare min egen løsning ;o)





Jeg var så ivrig på å se hvordan luen ble, at strikkepinnene gikk i racertempo, og to minutter før vi skulle ut og gå tur, festet jeg siste tråd. Dermed kunne Vesla tusle ut i ny lue, god og varm på både ører og hals. Lua sitter godt om ørene, uten stor glipper som det blir med mange andre luer. Det blir nok flere av denne :o) Kanskje blir det også noen av denne under noen juletrær, og jeg slenger meg dermed på utfordringen til Pinnekroken; Julegleder.

In action:



Størrelsen i den opprinnelige oppskriften er 1-4 år, avhengig av garntykkelse, mens det i den norske utgaven står 3-6 mnd... Jeg valgte å følge den norske oppskriften, men med favorittgarnet, og jeg strikket en ekstra fletterapport høyt oppe på bakhodet. Lua passer supert, men det er fotsatt mye å gå på, så den passer lenge.


 

Ha en strålende onsdag!

8 kommentarer:

enel sa...

Den var nydelig! Krysser fingrene på mulige mottageres vegne at det blir noen under treet ;)

Takk for bidraget til Pinnekrokens Julegledeutfordring!

Hilsen Eirin
-Pinnekroken-

Guri sa...

Den var skikkelig fin! Ensfarget med rette og vrange masker + fletter, er bare helt nydelig :)
KLÆM

StrikkeGanga sa...

Denne var skikkelig flott! Har PIckles sin artigskruehettelue på pinnene just nuh - men spørs om ikke det må bli en lue til på pinnene med en gang!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Den var kjempefiiiin! Digger fletter.

Anonym sa...

Den satt helt perfekt!

Det er vanskelig å finne modeller som sitter som de skal og slike finlandshetter har så lett for å skli opp i munnen. Ser ikke ut som om denne gjør det.

Bra strikket!

Kort og Søm sa...

Denne var kjempe fin! :O)

Kort og Søm sa...

Svar på spørsmålet ditt;

Jeg selger helt klart å mest fra bloggen. Også har jeg en del faste kunder som handler direkte fra meg.
Jeg hadde Julemarked hjemme for noen helger siden, og det gikk strålende :O)

Det har blitt ganske dyrt å selge småting fra Epla. Jeg vurderte å legge ned hele Epla butikken min, men har kommet frem til at jeg kun legger ut produkter av og til, og bruker det som reklame for bloggen min.
Du kan jo legge ut noen produkter og se hva du syns!?

Trollkjerringa1 sa...

Kjempe flott lue :D
Så ut som flott passform på den også :D tenker det havner en sånn på lista over ting jeg bare MÅ lage :D