Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

søndag 18. september 2011

En er en, og to er to -

vi hopper i vann,
vi triller i sand.
Sikk, sakk,
vi drypper på tak,
tikk, takk,
det regner i dag.
(Sigbjørn Obstfelder)

Mora liker ikke høst og regn. Da er det godt dattera gjør det, så det blir ballanse.


Og joda, mora hopper stadig i søledammer, hun også, men må innrømme at det skjer sjelden på fritiden. Har du fått med deg hvor jeg jobber da? I bank? På sykehus? Nææh! Lite sølevann der...

Helga er på hell og det er bare å sette klart regntøy og støvler, ser det ut til. Ho-ho, vi slipper skogbrann i hvert fall!

6 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Kult bilde! Må innrømme at det blir lite sølehopping i min hverdag.

AvMeg sa...

Tøft bilde!
Det er jo hærlig å ut av og til i regnevær, men kan skjønne det dersom du blir litt lei..er du ikke førskolelærer? Da blir det vel ut hver dag, uansett vær ? :-)
Fin uke til deg, uten regn hver eneste dag, får vi håpe ;-)

Ann-Kristin sa...

Ingen skogbrann og billig straum! Så når vi har gått inn for kvelden etter turer i regnvær kan ein KLE AV seg og gå i dusjen for meir vatn oppdelt i dråpar. Me like!:)

Frihet sa...

Herlig bilde!!

Jeg plasker på vei til postkassen, men ikke så mye mer enn det ;)

Hilde sa...

2 mm unna nedbørsrekord her! Ikke gøy, men absolutt fascinerende!
Førskolelærer i barnehage ja, så regntøyet mitt får kjørt seg skikkelig denne høsten.

Pia sa...

He he, har fått med meg hvor du jobber, ja;) Eller, aner jo ikke i hvilken barnehage, da...