Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

fredag 7. juni 2013

Redesign på ordentlig

Jeg legger stadig bort klær som jeg tenker jeg kan fikse litt på slik at de blir brukendes igjen. Eller jeg kan sy dem om til noe annet, for klærne er kanskje nye og fine i stoffet og det er for ille og kaste dem. Og så ligger de bortgjemt... i noen år, kanskje... og blir til slutt kastet. Men nå, dere, nå fikk jeg endelig sparket meg bak og gjort noe med noen av disse klærne. Gjett om jeg er stolt! Mest av alt fordi jeg faktisk gadd å komme i gang :)


Den supertynne sommerbuksen jeg kjøpte på ferie i fjor, ble revet opp under en skogstur like etter kjøpet. Litt for galt å kaste den, følte jeg.


Nå ble leggene klipt av buksen, og jeg sydde på svart jersey som kant under knærne på det som ble en capribukse. Og klipte ut stjerner i samme jersey som jeg applikerte på.


Den supergode Nike joggebuksen min fikk litt hard medfart under en runde i vaskemaskinen, og det ble flere stygge hull i buksen.


Den ble nå omgjort til kort shorts. Og av beinrestene, ble det jammen meg en shorts til minstejenta også - med rosa sidestriper :)


Denne kortbuksen kjøpte jeg for veldig mange år siden, og planen var faktisk helt fra starten å klippe den litt kortere og sy på en tilsittende kant like under kneet, slik at det ble en posekortbukse. Men nå har jeg en slik som er ferdigkjøpt, så da ble planene endret.


Denne ble også til en kort shorts. Og restene etter det ene benet ble til et skjørt til 8-årsprinsessen. Restene etter det andre beinet ble brukt til den turkise buksen ;)


Så nå kan jeg ha god samvittighet i lang tid :)

Har du mange planer du utsetter?


Skikkelig dårlig kvalitet på mobilbildene, ser jeg... Ja,ja, jeg øver meg for tiden på å ikke være perfeksjonistisk, så jeg får la det gå og ikke bry meg med det... ;)

3 kommentarer:

Pia sa...

En del planer utsettes, ja. Jeg har et par esker som har stått her siden vi flytta hit for snart halvannet år siden. De skal jeg rydde ut av. Snart...

Karen sa...

Wow, nå ble jeg både imponert og inspirert! MÅ lære meg å sy mer enn rett opp og ned altså! Har nettopp kastet en sekk med klær, men får ha dette i tankene neste gang jeg rydder i skapet :)

Bente sa...

Så flink du er da!
Har du forsvunnet helt fra blogglandia? Eller er det hverdagen som sluker deg også? ;o)
Håper alt er bra med dere!