Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

mandag 2. juli 2012

Terrassestæsj

Etter å ha lest mange interiørblogger, fant fruen ut at hun ville ha pallesofa på terrassen. Det ville ikke 1.betjenten. Uansett hvor mye fruen viste frem fine bilder. Helt steil var han. Han var til og med mer villig til å bruke noen tusen på å kjøpe ferdig sallong. Og da fikk i hvert fall fruen sofa, så da roet hun seg på det. (Men vi skal nok se om vi ikke får lurt inn et eller annet pallesnekra ett eller annet sted likevel...)


Sofaen vi kjøpte hadde ikke ryggputer med, noe fruen svært gjerne ville ha. Ikke for at det trengs når man sitter rett opp og ned. Man sitter godt da. Men har man sofa, så må man jo litt mer slenge seg nedpå alene iblant, og da trengs det puter i enden - slik at man ligger komfortabelt. Etter masse leiting i diverse butikker, innså fruen at det nok bare var å ta frem symaskinen og mekke selv. Og svisj, så var to puter sydd i svart poplin, med trykknapper bak (går så mye raskere enn glidelås, vettu). 1.betjenten var stum av beundring da han kom hjem og lurte på om jeg virkelig hadde sydd dem i dag. At det var gjort på et øyeblikk og fruen resten av tiden kunne ligge og slappe av på sofaen, trengte ikke nevnes...




Egenprodusert lyslykt har også fått plass på terrassen. Et Norges-glass med heklet trekk og pynt.

Ideen fikk jeg hos fine Barlando By Hand, en blogg som er vel verdt et besøk om man har sansen for håndarbeid. Hun lager veldig mye fint :o) Sommerfuglene hennes synes jeg er kjempesøte, så de har jeg endelig fått testet ut.



Nå ligger det ei flaske musserende til kjøling, for i morgen ettermiddag tar jeg ferie. Da skal jeg sitte på terrassen og skåle, uansett om det bøtter ned! Jeg sitter tørt under tak uansett :o)

Ha en herlig kveld!

4 kommentarer:

Berit sa...

Kjempefin sofa med nye puter :)
Og lyslykten var nydelig, sommerfuglen har du virkelig fått taket på :))
Et herlig uterom du har fått!

Anonym sa...

Jeg er også imponert, med det vet du vel?

Når terrassen er klar er alt klart for sommeren, god ferie!

Bondekona sa...

Så fint du får det. :)
Kose deg i morgen.

Berit sa...

Fin krok dere har fått og ja puter er et must !!. Flott lyslykt med nett og sommer fugl.Ha en god dag