Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

fredag 4. januar 2013

Krone til ei prinsesse

Da jeg leste et innlegg hos Kaptein Biff, bare måtte jeg prøve å hekle krone, jeg også. Synes kronene hun har heklet var knallfine! Her finner du innlegget, hvor hun også har linket til oppskriften.


Nå er ikke jeg noen racer på å lese hekleoppskrifter, og siden den attpåtil er på svensk (jada, lett å skylde på svensken ja...), måtte jeg finne mine egne løsninger på endel omganger. Kronen er dermed ikke helt lik, men etter ei mislykket testkrone, fikk jeg til ei som ble bra. Veldig morsom sak å hekle :o)

Kronen fikk seg et bad i sukkervann, før den ble formet rundt en blomstervase for litt tørketid. Der herdet den seg lenge og vel ;o)

Passende på et prinsessehode eller pynt på et prinsesserom. Eller til en prinsessemamma som kan bære en krone med verdighet ;o) Kan du?

God helg!


5 kommentarer:

Berit sa...

Superfin, der fikk jeg en ide! Takk skal du ha :)
Godt nytt år til deg!

Kort og Søm sa...

Ja, den var superfin!!

Godt nytt år :o)

Christina sa...

WOW. Så lekker den er.
Takk for at du linker til oppskrift, vet ei som sikkert vil ha en slik her i huset:
Ha en fin dag

Pia sa...

Kul krone!

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.