Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

søndag 23. oktober 2011

Hopes and dreams

Yuhuuu! Strikkejakken min er ferdig! Det gikk i turbofart. Det har vært mye ekstra hjemmetid i det siste, både på grunn av egen sykdom og syke barn. Og innimellom slagene har strikkepinnene gått raskt forover.


Jeg fant jo ikke noe mønster som var slik jeg ville, så fasongen har kommet til ettersom pinnene har beveget seg. Og jeg er ganske fornøyd. Masse måling og mye vurdering. Og heldigvis var jeg så smart at jeg skrev alt ned. Så når jeg strikker neste jakke (ja, for jeg vil ha en til), så vet jeg hva jeg har som utgangspunkt. Neste skal smalne gradvis inn opp mot brystet, og så skal den være litt lengre. Så nå husker jeg det :o)


Hjertet på ryggen er i ullfilt, og sommerfuglen er en nål jeg kjøpte for lenge siden.


Og så ble det heklet tekst som er sydd på til slutt ;o)


En god jakke å bruke på jobb på kjølige dager. Og da passer det jo godt å bli med på Pinnekroken sin utfordring med denne jakka som bidrag, siden temaet er "Noe som varmer".

14 kommentarer:

Lammelåret sa...

Flott den ble!

Du som trodde du skulle bruke lang tid på den rekker å strikke til alle venninnene dine innen jul!

God uke til deg!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Knallfin. :-)
Håper du har skrevet ned på en mer forståelig måte enn jeg noen ganger gjør, he he. Tror jeg er lur, men skjønner jo ikke de kodene likevel når jeg finner det fram igjen.

Berit sa...

Den var lekker :)

Whitebite sa...

fin fin fin!!

Bondekona sa...

Så fin!

Og at den er selvkomponert gjør den jo bare enda mer nydelig.
:)

Guri sa...

Kjempefin jakke :) Denne blir god å finne når det blir litt kaldere i været :)
Klæm

Anonym sa...

du blir nødt til å åpne butikk snart altså! :) Håper du vinner i pinnekroken! Kan man stemme, eller er det kroken selv som bestemmer?

Johanne Brekkevold sa...

Lekker! Skulle ønske jeg fikk til slikt du gitt.

Frihet sa...

Jeg sier bare WOW!!! Så fin!!!
Du er virkelig flink med pinnene :)

Hilde sa...

Takk, snille dere :) Deilig med en lang ulljakke nå på høsten :) Og ja, Elisabeth, jeg tror jeg skal kunne følge min egen oppskrift neste gang, såpass utfyllende er den. Jeg har også mange ganger skrevet litt for merkelig til at jeg har klart å tyde det på et senere tidspunkt. Kjedelig når den ene strømmen er strikket, og den neste blir helt ulik...

Jill; Noen bidrag blir plukket ut som finalister, og så kan publikum stemme på dem :)

Hilde sa...

*strømpen* skulle det stå! Strikker vel heller lite strøm...

Cecilie von der Ohe sa...

Jakken høres nydelig ut med heklet tekst og det hele. Jeg liker plagg med litt detaljer. Jeg håper du vinner i Strikkekroken.

Cecilie

Jane Brit sa...

Takk for at du deltar i utfordringen hos Pinnekroken!
Utrolig fin kåper - blir nok deilig i vinter! ;)

Hilsen Jane Brit
- Pinnekroken -

hjertemynthe sa...

Åh! så nydelig! Perfekt fasong, elsket teksten du hadde heklet, hjertet, og sommerfuglen, nydelig! *sukk*